Meleg tenger, napfény, csillogás, Egyiptom!

10 éves korom óta a családi nyaralás helyszíne, Egyiptom. Ezen a politikai változások vagy a terrortámadások sem változtattak, amikor Egyiptom “nem ajánlott” úti cél volt, és Magyarországról egyáltalán nem repültek repülők. Miért? Mert a turistákra vigyáznak, biztonságban vannak, kiszámítható az időjárás, nem járhatunk úgy, hogy befizettünk egy fix időpontra, amire egész évben vártunk, majd végig zuhog. Itt ennek alig van esélye. Találkoztunk már esővel, de a leghosszabb 4 perces volt. Ráadásul meleg a tenger és a nyaralás árban kijön egy Balatoni nyaralás költségéből. Nekünk a fő előny az éghajlat, mivel édesapám komolyan asztmás és Egyiptomban szinte elhagyhatja a gyógyszereit és egészséges ember. Bárki, akinek van asztmás rokona, feltétlen tegye Egyiptomot az úti célok közé, mert hatalmas élmény, amikor valaki 1-2 nappal az érkezés után már felszabadult tüdővel lélegzik és újra energikus lesz. Ezt csak az értheti, aki hasonló nehézségekkel küzd. Érdekes egyébként, hogy én nagyon szeretek a szüleimmel, sőt a nagyszüleimmel is nyaralni. Legtöbb gyerek, amikor 16-17 éves lesz, elhagyja a családi nyaralásokat, mert már ciki. Számomra nem hogy nem ciki, de imádom, és 80 évesen is megyek majd utazni a 104 éves édesanyámmal.  Mi először Sharm El Sheikbe jártunk, és nem azért jöttünk át a másik oldalra, mert előbbi helyen több cápa támadás is volt, sőt még csak nem is a helyi politikai nehézségek miatt, egyszerűen, mert a Sharmi oldalon hirtelen mélyülő sziklás tengerpart van, ami jó a búvároknak, de kevésbé egy gyermekes családnak… én pedig még kisebb voltam, amikor ide kezdtünk járni. Kényelmesebb volt a Hurghadai oldal, ahol lassan mélyülő, homokos a tengerpart. Hurghada jelenleg is fejlődik, és egyre délebbre nyílnak szálloda komplexumok, most éppen Marsa Alam felkapott. A mi kedvencünk a Makadi öböl, most már évek óta ide járunk vissza. Egyiptomban mindenki eldöntheti, hogy milyen nyaralást szeretne, mert rengeteg a kulturális látnivaló, de egy stresszes munkaév vagy suliév után lehet hogy csak a parton szeretne feküdni mondjuk egy CubaLibrével, maximum egy kis masszázzsal megszakítva. A mi kedvencünk egy kis családias hotel (Prima Life), ahova már szinte „haza járunk”, hiszen akkor jöttünk először mikor nyitott és már baráti kapcsolatokat ápolunk. Tudom, hogy két típusú „nyaraló” van, az egyik, aki kétszer sem megy vissza ugyanarra a helyre, mert mindig újat akar látni, és a másik, aki rátalál a tökéletes nyaraló helyre, és oda jár vissza, éppen azért, mert már minden ismerős és így a megérkezés első percétől a kikapcsolódásé, a lazulásé a terep. Az általunk kedvelt hotelben már mindenki ismerős, hiszen engem konkrétan láttak felnőni és rettentően büszkék voltak rám, amikor Miss Earth Hungary lettem, majd a világversenyre mentem… én voltam az ő királynőjük.  Ez egy családias, kisebb méretű hotel, nagyon finomak az ételek és kellemes a nyaraló közösség is. Főként hollandok, magyarok, szlovákok, csehek, lengyelek jönnek ide. Nagyon közel van Mini Egyiptom, aki ezt megnézi, hamar el tudja dönteni, hogy még mit nézne meg, hova látogatna el. Pár éve rettenetesen szomorú volt, amikor néhány elvetemült ember miatt Egyiptom „tiltó” listára került Európában és Oroszországban, így 1-2 évig alig jött turista és csak Hurghadában több mint 100 hotel kényszerült bezárni. Az ország főképp a turizmusból tartja fenn magát, így hatalmas „érvágás” volt. Nagyon örülök, hogy most már ismét tele vannak az Egyiptom felé tartó gépek. Tényleg mindenkinek ajánlom, hogy legalább egy árajánlat kérésig jusson el a nyári nyaralás tervezése előtt, mert meg fog lepődni, hogy egy Magyarországi nyaralás árából három és fél óra repülés után egy meleg tengerparton töltődhet fel. Hatalmas élmény!

10 éves korom óta a családi nyaralás helyszíne, Egyiptom.

Érdekes egyébként, hogy én nagyon szeretek a szüleimmel, sőt a nagyszüleimmel is nyaralni. Legtöbb gyerek, amikor 16-17 éves lesz, elhagyja a családi nyaralásokat, mert már ciki. Számomra nem hogy nem ciki, de imádom, és 80 évesen is megyek majd utazni a 104 éves édesanyámmal. 🙂

voros-tenger

prima-life-hotel

A mi kedvencünk a Makadi öböl, most már évek óta ide járunk vissza.

Az általunk kedvelt hotelben már mindenki ismerős, hiszen engem konkrétan láttak felnőni és rettentően büszkék voltak rám, amikor Miss Earth Hungary lettem, majd a világversenyre mentem… én voltam az ő királynőjük. 🙂

makadi-obol

2 thoughts on “Meleg tenger, napfény, csillogás, Egyiptom!

1. Szia Sydney!:)
    Ti amikor ide Egyiptomba,a Makadi öbölbe mentek nyaralni, melyik repülőtérre utaztok? Mi is készülünk Egyiptomba, rá is kerestem a hurghadai reptérre de oda viszonylag eleg hosszú utak vannak :/
    Köszönöm a választ előre is!:))

1. Szia Csenge, a Makadi obolbe csak Hurghada Nemzetkozi repulotererol tudsz eljutni 30 perces busz/auto uttal a repulout sem veszes, kb 3,5 óra Budapestrol 🙂